Aktualno

Stališče ZDUS na delovno gradivo Zakona o zavarovalništvu

20.03.2015

Delovno gradivo zakona o zavarovalništvu, predstavlja strokovno zelo zahtevno gradivo. Pri pregledu smo se tako omejili le na odnos in vpliv tega gradiva oziroma morebitnega zakona na področje zdravstvenega sistema in zavarovanja. 
 
Menimo, da mora področje zdravstvenih socialnih zavarovanj urejati posebni zakon. To velja tudi trenutno, ko to področje ureja poseben zakon („lex specialis“) Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju kot temeljni zdravstveni zakon. Ta določa področje zdravstvenega varstva, obveznosti in pravice deležnikov v sistemu, njegovo organizacijo, financiranje in upravljanje ter razmerja med njegovim nosilcem, državnimi organi in predstavniki izvajalcev. Ta zakon ureja v celoti obvezno in prostovoljno zdravstveno zavarovanje in vse njegove posebnosti. To je tudi običajna ureditev in praksa v večini držav, ki poznajo javno, socialno in zasebno zavarovanje oziroma mešan javno-zasebni zdravstveni sistem.
 
Teh vprašanj torej ne more urejati zakon o zavarovalništvu oziroma se njegove posamezne opredelitve posledično lahko nanašajo le na področje prostovoljnega   zdravstvenega zavarovanja, ki ne bo povezano z obveznim zdravstvenim zavarovanjem. Tudi vprašanje ali in kakšno zasebno zdravstveno zavarovanje bomo imeli v Sloveniji, je odvisno predvsem od ureditve v zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. Ker pa je v koalicijski pogodbi predvidena odprava ali preoblikovanje dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, ni smiselno, da dajemo pripombe na gradivo o zakonu o zavarovalništvu, ker le ta v tem primeru ne bo imel vpliva na zdravstveni sistem v Sloveniji.       
 
Ocenjujemo, da sta glavna namena predlaganega zakona o zavarovalništvu uskladitev naše zakonodaje z evropskimi direktivami in dopolnitev ureditve komercialnih zavarovanj in nikakor ne socialnih zavarovanj. Poleg tega se ne strinjamo z ureditvijo družb za vzajemno zavarovanje, ki med drugim določajo dobičkanost, dopuščajo oblikovanje drugih s statutom določenih rezerv, pri čemer se lahko s statutom določene rezerve uporabijo za zagotovitev kapitala v primeru opravljanja zavarovalnih poslov v drugih zavarovalnih vrstah in za zagotovitev kapitala v primeru opravljanja zavarovalnih poslov v drugi zavarovalni skupini, dopuščajo preoblikovanje v delniško družbo, za lastne vire izdajajo podrejene dolžniške inštrumente, na neustrezen način urejajo volitve zastopnikov, ki so obvezne v družbah, ki imajo nad 1500 članov kot tudi vnašajo solventnost za vzajemne družbe. Glede na to koliko denarja so že do sedaj v Vzajemni zavarovalnici porabili za te projekte, lahko samo ponovimo naše ne strinjanje, da se tako nenamensko porabljajo sredstva zavarovancev, ki so namenjena za zdravstvene storitve.
 
Zato samo še enkrat poudarimo naše stališče, da je potrebno celostno urediti obvezno in prostovoljno zdravstveno zavarovanje v posebnem temeljnem zdravstvenem zakonu, da se bodo sredstva zavarovancev, ki so namenjena za kritje stroškov zdravstvenih storitev, v celoti uporabila za te namene po solidarnostnih in vzajemnih principih.
 
 
Pripravili članici in član Komisije za ZV starejših ZDUS:
 
Martin Toth
Dunja Obersnel Kveder
Francka Ćetković

aktualno vse

27.10.2017 - Vabilo na skupno sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje in Komisije za socialno varstvo

20.10.2017 - Razprava različnih deležnikov glede zdravstvene zakonodaje

10.10.2017 - Vabilo na 8. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

26.06.2017 - ZDUS se zavzema za vsem dostopno in učinkovito zdravstveno varstvo in sistem

15.06.2017 - Vabilo na javno predstavitev stališč in predlogov ZDUS glede potrebnih sprememb v sistemu zdravstvenega varstva

24.04.2017 - Pridružite se projektu ADAM

05.04.2017 - Obisk ministrice za zdravje na ZDUS-u

08.03.2017 - Pripombe ZDUS k izhodiščem za pripravo Zakona o dolgotrajni oskrbi

27.02.2017 - Izjava za javnost po ZDUS-ovi novinarski konferenci 27 2 2017

20.12.2016 - S čezmejnim sodelovanjem do boljših pogojev življenja oseb z demenco

21.11.2016 - Najava dogodka - srečanje s kandidati za GD ZZZS

03.11.2016 - Vabilo na 6. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

09.10.2016 - Stališče ZDUS glede predloga Zakona o lekarniški dejavnosti (ZLD)

04.08.2016 - Vabilo na 5. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

25.05.2016 - Slovenija dobila strategijo obvladovanja demence, še letos tudi akcijski načrt

19.05.2016 - Vabilo na 4. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

30.03.2016 - ZDUS podpira Predlog zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov

01.03.2016 - Vabilo na 3. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

25.01.2016 - Vabilo na 2. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

05.01.2016 - Vabilo na 1. sejo Komisije za zdravstveno varstvo in duševno zdravje

10.04.2015 - Dopis ministrici za zdravje, ga. Milojki Kolar Celarc

20.03.2015 - Stališče ZDUS na delovno gradivo Zakona o zavarovalništvu

22.01.2015 - Vabilo na 17. sejo Komisije za zdravstveno varstvo

09.01.2015 - Vabilo na 16. sejo Komisije za zdravstveno varstvo

13.11.2014 - ZDUS-ova dopisa ZZZS

04.11.2014 - Vabilo na 15. sejo Komisije za zdravstveno varstvo

18.08.2014 - Komentar ZDUS-ove Komisije za zdravstveno varstvo na osnutek koalicijske pogodbe

03.04.2014 - Vabilo na 13. sejo Komisije za zdravstveno varstvo

13.02.2014 - Vabilo na 12. sejo Komisije za zdravstveno varstvo

29.08.2013 - ZDUS na MZ posredoval svoja stališča do predloga ZZDej

21.08.2013 - Čakalne dobe za posamezne zdravstvene storitve

28.06.2013 - Predlog Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej-1)

02.04.2013 - Pripombe ZDUS poslane na Ministrstvo za zdravje in ZZZS