Aktualno
iHELP – slovenska inovacija za reševanje življenj
iHELP – slovenska inovacija za reševanje življenj
Brezplačna aplikacija iHELP za pametne telefone je odlično inovativno orodje, ki ponuja kakovostne in pomembne informacije v trenutkih, ko potrebujemo pomoč ali znanje, ko gre za reševanje življenj. Uči nas temeljnih postopkov oživljanja ter nam pokaže, kje je najbližji defibrilator, služba nujne medicinske pomoči ali policijska postaja …
Si predstavljate, da se znajdete ob človeku, ki se je sredi ulice zgrudil in več kot očitno potrebuje pomoč. Pomislite, da mu zastalo srce, in začnete mrzlično razmišljati, kaj vam je storiti. Po glavi vam rojijo ostanki –že pretežno pozabljenega – znanja, ki ste ga že zdavnaj pridobili na tečaju prve pomoči. Ob vas pa je človek, čigar življenje je nemara celo odvisno prav od vašega znanja oziroma tistega, kar je od njega ostalo. Mar ne bi bilo dobro, če bi vas v takih trenutkih nekdo usmerjal, kako ravnati, kaj storiti? Mar ne bi bilo lepo, če bi zgolj s pritiskom na gumb telefona priklicali ne le prve pomoči, temveč tudi prejeli navodila za pravilno ukrepanje??
Od želje k resničnosti. Mladi računalniški strokovnjak Andraž Ogorevc je namreč skupaj z ekipo sodelavcev razvil aplikacijo za pametne telefone, ki zmore prav to, kar smo omenili, in zanjo maja prejel tudi prestižno nagrado v Angliji. Ekipa je bila sprejeta v WAYRA, enega od največjih podjetniških pospeševalnikov na svetu. Komisijo so prepričali s svojo idejo inz dobrim načrtom, poleg tega pa v njej vidi velik potencial.
iHELP za vse, ki jih doleti nesreča, in tiste, ki bi radi pomagali
Aplikacija je torej namenjena vsem, ki jih doleti nesreča ali nenaden izbruh bolezni, pa tudi tistim, ki bi jim radi pomagali. Aplikacija deluje na pametnih telefonih; trenutno na Androidih in na iPhone mobilnikih, v nadaljevanju leta pa bodo lahko iHELP uporabljali tudi uporabniki drugih pametnih telefonov.
Kot pravi Andraž Ogorevc, aplikacija deluje kot dodatno orodje pri klicu na pomoč. "Vpraša nas, kdo potrebuje pomoč, kaj in kje se je zgodilo, nato nas poveže s številko 112. Sledi obveščanje okolice v radiju 300 do 500 metrov, med katerim uporabnik (ponesrečenec ali človekob njem) zaprosi za dodatno pomoč okolice. Okolica so seveda drugi uporabniki iHELP, ki se v tistem trenutku zadržujejo v tem radiju in o tem dogodku prejmejo obvestilo. Ti se potem odzovejo na pomoč in reševanje steče. Poleg tega aplikacija prikaže našo in lokacijo najbližjega defibrilatorja, kar je nadvse pomembno, povrhu pa nas korak za korakom vodi skozi temeljne postopke oživljanja."
Nova oblika družbenega omrežja
Aplikacija je nadvse inovativna rešitev klica na pomoč na območju 300 metrov. Kot pravi njen idejni snovalec, ljudi združuje v aktivno reševalno omrežje. "Tako nismo 'prijatelji' samo v namišljenem elektronskem okolju, temveč si lahko dejansko pomagamo v realnem svetu. Glavni cilj uporabe aplikacije je torej vzpostavitev varnostne mreže, ki bi omogočala kakovostnoin hitro pomoč – prej kot v štirih minutah.
Aplikacija je samo eno od orodij za doseganje zastavljenega cilja. Zasnovana je za pomoč pri nenadnem srčnem zastoju. "Tako smo se odločili, ker je treba v primeru nenadnega srčnega zastoja bolniku nuditi pomoč v štirih minutah. Po tem času se verjetnost preživetja z vsako minuto zmanjša za deset odstotkov. "Potrebno je torej hitro in pravilno ukrepanje, zato je dobro, če nas nekdo pri tem začne voditi takoj in situaciji ustrezno. Prav zato je aplikacija tako dragocena.
Po poti lastne izkušnje
Andraž Ogorevc je na idejo prišel po lastni izkušnji. "Sem srčni bolnik, prav tako moja starša, zato sem o teh stvareh že razmišljal. Ideja se mi je dokončno porodila med čakanjem na reševalce nujne medicinske pomoči, ko je brat doživel hudo reakcijo na zdravila. Po tistem dogodku sem veliko razmišljal o tem, kaj bi bilo mogoče izboljšati, in prišel do naslednjega scenarija: kaj pa, če je v bližini tovrstnega dogodka nekdo, ki ima več znanja o prvi pomoči, nemara pa je celo zdravnik? Kako bi ga lahko priklical? Kaj nas povezuje? Tako sem prišel do skupnega imenovalca večine ljudi, in to je seveda mobilni telefon. Iz tega smo izhajali."
Dober odziv stroke
Aplikacija ima svoj smisel in namen le, če jo podpre tudi stroka. Kot pravi naš sogovornik, so jo dobro sprejeli tako rekoč vsi, ki kakorkoli pomagajo ter sodelujejo pri reševanju in različnih intervencijah:reševalci nujne medicinske pomoči, gasilci, gorski in jamarski reševalci, potapljači reševalci … "Veliko so nam pomagali pri promociji in predstavitvi aplikacije. V tem procesu so postali naši podporniki in partnerji. Tudi zdravniki so nam omogočili kar nekaj predstavitev v zdravniških krogih, kjer smo lahko odprli strokovno razpravo in našli kako novo rešitev, ki je predtem nismo predvideli. Seveda je to odvisno tudi od tega,s katerega področja prihaja specialist – in kako dobro pozna delovanje nujne medicinske pomoči ter sistema obveščanja (112). Kardiologi so aplikacijo zelo lepo sprejeli,"pojasnjuje sogovornik in dodaja, da ima aplikacijo ta hip na svojem telefonu že več kot enajst tisoč uporabnikov, cilj pa je, da bi čim prej dosegli sto tisoč uporabnikov. Njihov drugi cilj je, da bi se reševanje sprožilo prej kot v štirih minutah.
Želja je širitev v tujino
Aplikacija ima velik potencial in bi bila zanimiva za vse države. Mladi strokovnjak seveda razmišlja o širitvi v tujino, to pa je povezano z razvojem in z dodatnimi finančnimi vložki. "Pri širjenju v druge države je pomembna ovira in omejitev jezik, poleg tega se sistemi reševanja razlikujejo od države do države, prav tako miselnost ljudi. Naj kot primer omenim podatek, da je v Sloveniji v primeru poškodbe pri prometni nesreči pripravljeno pomagati 40,2 odstotka voznikov, kar nas uvršča na zadnje mesto v EU, medtem ko je na Finskem takih kar 85,4 odstotka. Prav zdaj pripravljamo aplikacijo za angleško govorno območje in v ta namen se je del ekipe preselil v London, kjer postavlja temelje za širitev ideje iHELP po svetu."
Sicer pa je aplikacija še vedno v fazi beta testiranja, kar pomeni, da vsak dan dobivajo informacije s terena, na osnovi katerih nadgrajujejo njeno delovanje. Vsekakor pa bo v prihodnje aplikacija spremljala in sporočala varnost uporabnika naposamezni točki, uporabniki bodo lahko preverjali varnost svojih družinskih članov ipd.
"Ves čas poudarjamo, da je aplikacija zgolj koristno dodatno orodje, ki bo v okolje prinašalo kakovostne in pomembne informacije. Aplikacija nas uči temeljnih postopkov oživljanja ter nam pokaže, kje je najbližji defibrilator, služba nujne medicinske pomoči ali policijska postaja … Toda življenja bodo reševali ljudje – in tega se moramo zavedati,"sklene Andraž Ogorevc.
Kako do aplikacije iHelp?
Aplikacijo najlaže naložimo na pametni telefon s spletne strani ihelp.si, kjer si lahko uporabniki pogledajo tudi navodila in številne nasvete. Kmalu bodo ponudili tudi rešitev za lastnike drugih vrst telefonov.
Avtor: Maja Južnič Sotlar
Vir: http://www.viva.si/Prva-pomo%C4%8D/10707/iHELP-slovenska-inovacija-za-re%C5%A1evanje-%C5%BEivljenj
aktualno vse
21.07.2017 - Varna uporaba interneta na dopustu
21.07.2017 - Nov napad z lažnimi sporočili v imenu FURS
29.05.2017 - Pozor, WannaCry ima že naslednika!
18.05.2017 - Digitalno znanje za vključenost vseh v informacijsko družbo
17.05.2017 - Pošljite nam sken osebnega dokumenta!
15.05.2017 - Vabilo: »Problemi razvoja digitalnih veščin v Sloveniji in kako jih reševati?«
26.04.2017 - Opozorilo pred izsiljevalskim virusom
26.04.2017 - Nič več dodatnih mobilnih stroškov v EU-ju
24.04.2017 - Delavnica samoobrambe za računalnikom
07.02.2017 - Dan varne rabe interneta: Skupaj spremenimo internet na bolje
25.01.2017 - Vabilo na tečaj računalništva
19.12.2016 - Vabilo k sodelovanju v raziskavi »Uporaba storitev mobilne telefonije med starejšimi« (spletna anketa)
18.11.2016 - Izsiljevalski virus - pomoč
14.11.2016 - Naučite se uporabljati pametni telefon
21.09.2016 - Ljudska univerza Celje
21.09.2016 - Brezplačna delavnica - oblikovanje fotografij s Picasso
20.09.2016 - Igrišče prihodnosti: live stream pogovor z uspešnimi Slovenci v ZDA
07.07.2016 - Politika Vlade RS do razvoja informacijske družbe po mnenju NVO neodgovorna
09.06.2016 - Vodila varnega spletnega nakupovanja
09.06.2016 - Elektronski podpis pravno enak lastnoročnemu podpisu v celotni EU
26.05.2016 - Mreža NVO za vključujočo informacijsko družbo opozarja na prepočasen razvoj Slovenije na področju digitalne družbe
24.03.2016 - Opozorila pred izsiljevalskim virusom Locky
24.03.2016 - Stara prevara z Moneto na Facebooku je spet tu!
23.03.2016 - V strategijo Digitalna Slovenija 2020 vključena vloga nevladnih organizacij
09.03.2016 - Lažni klici Microsoft tehnične podpore
05.03.2016 - Kako plačevati spletne nakupe?
29.02.2016 - Prošnja zdravnikov in reševalcev
29.02.2016 - Pozor, v priponkah z neplačanim računom je v resnici izsiljevalski virus!
08.12.2015 - Pozor nov virus
03.12.2015 - Zaščita pred virusi
03.12.2015 - Izsiljevalski virus
06.07.2015 - Mobilni operaterji: dodatni stroški izničijo mamljive ponudbe
10.06.2015 - Bankomati - koristna informacija!
16.05.2015 - Ste prejeli e-mail od Aleša?
28.04.2015 - Ponovno lažna obvestila o nagradah po SMS
14.04.2015 - Test protivirusnih zbirk: Popolnega ni, zato pazljivost ni odveč
20.02.2015 - Dostop do interneta pod drobnogledom: Pomembni so hitrost, cena in tehnologija
09.02.2015 - Zavarovanje ob kraji mobitela
22.12.2014 - Bonton uporabe e-pošte
10.12.2014 - Serijska številka
14.01.2014 - V Sloveniji se širi računalniški virus, skrit v računu
06.01.2014 - Pametna sprehajalna palica
06.01.2014 - iHELP – slovenska inovacija za reševanje življenj
04.06.2013 - Vključevanje starejših v snovanje inovativnega tehnološkega sistema za spodbujanje aktivnega staranja
03.06.2013 - Fujitsu pametni telefon za starejše
15.04.2013 - Cilji in smernice delovanja Foruma IKT50+