· Ali poznate starejše ljudi, ki se soočajo s težavami pri vključevanju v izobraževanje zaradi svojega prepričanja, predsodkov in stereotipiziranja drugih?
· Ali poznate starejše ljudi z zdravstvenimi težavami, ki potrebujejo pomoč drugih?
· Ali ste seznanjeni s socialno izključenostjo, ki pesti starejše? Ali ste že razmišljali, kako jih bolje podpreti, kako premostiti ovire in zagotoviti boljšo vključenost v družbo?
Če je odgovor
da, potem ste zagotovo že razmišljali o tem, kaj starejši potrebujejo za zdravo staranje in samostojno življenje. Učenje in izobraževanje je ključnega pomena pri teh procesih. Odogovore na to, kako to udejanjiti, pa ponuja knjižica nasvetov MATURE, rezultat zaključenega dvoletnega evropskega projekta
MATURE – Naj bo učenje odraslih koristno, pomembno in mikavno, multilateralnega projekta, ki je bil sofinanciran v okviru programa Vseživljenjsko učenje (Grundtvig) Evropske unije, in v katerem smo sodelovali s partnerji iz Avstrije, Nemčije, Grčije, Poljske, Portugalske, Slovenije, Švice in Velike Britanije.
Pri učenju imamo in imate pomembno vlogo vsi, ki delamo in delate s starejšimi. Glavni cilj te knjižice je osveščanje posrednikov o pomembnosti skupinskega dela, njihovem potencialu in vlogi učenja pri izboljšanju splošnega dobrega počutja starejših.
Partnerstvo MATURE je prepričano, da moramo v lastnem okolju dobro poznati posrednike ter sodelovati z njimi, saj bomo tako lažje prišli do starejših in pridobili njihovo zaupanje. In kdo so ti posredniki?
Lahko ste socialni ali zdravstveni delavec, novinar, uradnik, lahko delate v zaposlitvenem ali kariernem centru, v lokalni skupnosti, sindikatu, šoli ali domu za starejše občane. Lahko ste del prostovoljne ali lokalne organizacije, društva upokojencev, kulturnega društva, dramske skupine, ženske ali starševske skupine. Lahko delate za krizni telefon ali dobrodelno organizacijo. Lahko vas preprosto zanimajo starejši ali pa celo razmišljate o starejših članih lastne družine!
Odgovornost vseh teh posrednih organizacij je, da posredujejo in marginalizirane starejše usmerijo k storitvam, ki jih lahko opolnomočijo in omogočijo, da sami rešujejo lastne težave. Številni t.i. »posredniki« se ne zavedajo potenciala, ki ga ima učenje oziroma izobraževanje pri reševanju težav.
Za več informacij si preberite knjižico, ki je dostopna v slovenskem jeziku: